EMİNE HATUN CAMİİ
Kırşehir ili, Mucur ilçe merkezinde yer alan Emine Hatun camii mimari kuruluş olarak dikine düzenlenmiş ahşap direkli, düz ahşap tavanlı camilerdir.
Kırşehir ili, Mucur ilçe merkezinde yer alan Emine Hatun camii mimari kuruluş olarak dikine düzenlenmiş ahşap direkli, düz ahşap tavanlı camilerdir. Geç Osmanlı dönemine tarihlenen bu örnekler, küçük ölçekli olup harim duvarları Batılılaşma Dönemine özgü renkli kalemişleri ile bezenmiştir. Sıva üzerine yapılan kalemişi kompozisyonlar da dökümlü perdeler, vazodan çıkan naturalist çiçekler, çerçeveler içerisinde dini yazılar, cami tasvirleri, zengin bitkisel bordürler, saat, selvi ve kandil motifleri bunlardan bazılarıdır. Yerel özellikler gösteren bu kalemişleri mükemmel bir güzellik arz ediyor
Kıble duvarından başlayarak süslemelere baktığımızda, yarım daire formundaki mihrabın zemini hardal sarısı ile boyanmış ve aşağıya sarkan uzun kordonlarla dökümlü perdeler derinlik verecek şekilde iki yana bağlanmıştır. Mavi tonlardaki perdenin üzeri kumaş desenlerini andıran yapraklı kırmızı renkli çiçeklerle renklendirilmiştir. Sembolik olarak iki alemi ayıran perde motifinin ortasına bir kandil zincirle asılırken, burada zincirlerin iki farklı tonda olup bağlantılarının kopuk olduğu görülmektedir. Asılı kandilin iki tarafına biri tahrip olmuş diğeri daha iyi durumda olan kadeh şeklindeki vazolar ve içerisinden çıkan çiçek demetleri yerleştirilerek boşluklar doldurulmuştur. Mihrabın alt kısmı ve bezemeler sonradan yapılan tahta döşemenin altında kalmıştır. Mihrabın etrafı dört bordürle çerçevelenmiş ve ilk olarak mavi zeminli, üzerinde dörtlü gruplanmış nara benzer kırmızı meyvelerle bezenmiştir. Koyu yeşil zeminli geniş ikinci bordür de mavi ve kiremit kırmızısı renkli stilize çiçeklerle hareketlendirilmiştir. Lacivert zeminli üçüncü bordürde ise kesilmeden devam eden stilize yapraklı dal motifi işlenmiştir. Dar tutulan son bordürde zemin sarı olup üzeri stilize dallarla tamamlanmıştır. Mihrabın üzerinde yer alan kahverengi çerçeveli kitabeliğe Ali İmran Suresi 3/37’ “Küllemâ dahale aleyhâ zekeriyya’l-mihrâb” ayeti yazılmış, bunun dışında kalan diğer bezeme ise badanalanmıştır. Kıble duvarının ortasında mihrabın üzerinde boya ile yapılmış, ortada küçük yanlarda daha büyük tutulan sekizgen madalyonlar yer almaktadır. Zincirle asılı sarı zeminli panolar içerisine kahverengi ile “Allah C.C.”, “Maşaallah” ve “Muhammed SAV.” Arapça olarak yazılmıştır
Mihrabın sağ ve sol tarafında yer alan içten yuvarlak kemerli mazgal pencerelerin yan kısımlarındaki bezemeler kapatılmış olup, bununla birlikte bazı küçük izler hala fark edilebilmektedir. Diğer pencerelerin yan kısımlarında da bitkisel bezemeler görülmektedir, buradaki pencerelerin de bugün kapatılan bezemelere paralel düzenlemeye sahip olması muhtemeldir. Pencerelerin üzerinde stilize edilmiş şua motifine benzetilen sekiz kollu yıldızlar işlenmiştir. Minber tarafında sekizgen panonun içerisine ise “Ebubekir R.A” diğer taraftaki panoya da “Ömer R.A.” isimleri yazılmıştır. Caminin doğu duvarındaki resimlere baktığımızda, yeni olan vaaz kürsüsünün üzerinde kıble duvarına yakın olarak açıkta kalan küçük bir bölümde yeşil bir kök ve onun üstündeki dallarda kırmızı, mavi renkli stilize çiçekler görülmektedir. Mazgal pencerenin yanında lacivert zeminli yuvarlak bir madalyona yer verilmiştir; siyah konturlarla belirlenen madalyonun üzeri renkli yapraklarla hareketlendirilmiştir. Bu madalyonun ortasına köşelerde karanfile benzer çiçeklerle sınırlanan araları mavi renklerle boyanan bölüme “Maşaallah” ve bu çerçevede uzatılan köşelere ise besmele ile Eshab-ı Kehf? isimleri yazılmıştır. Bu panonun üzerinde kalan diger sekizgen levha içerisinde ise sarı zemin üzerine “Ali R.A” yazılmıştır.